منتديات اسير الهوي
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتديات اسير الهوي

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

ادم و الحب " من الاخر " كلام في كل مشاكل ادام

كاتب الموضوعرسالة
اسيره الهوى
المدير العام
المدير العام
اسيره الهوى

المهنه : ادم و الحب " من الاخر " كلام في كل مشاكل ادام Carpen10
الهوايه : ادم و الحب " من الاخر " كلام في كل مشاكل ادام Painti10
المزاج : ادم و الحب " من الاخر " كلام في كل مشاكل ادام 1610

ادم و الحب " من الاخر " كلام في كل مشاكل ادام Empty
مُساهمةموضوع: ادم و الحب " من الاخر " كلام في كل مشاكل ادام   ادم و الحب " من الاخر " كلام في كل مشاكل ادام I_icon_minitimeالأربعاء نوفمبر 26, 2008 7:41 am

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ازيكو عامليين ايه ده تاني موضوع ليه هنا ويارب يعجبكوا
احب اقول اللي شجعني اعمل الموضوع ده موضوع العضو زو المواضيع الجبارة فوكس وبالذات " موضوع هل تستطيع ان تعيش بدون حب فى حياتك "
واحب ااقله ان موضوعه جميييييييييييييييييل جداااااااااااا ونته رائع يا فوكس المهم عشان مطولش عليكم
انا عملت الموضوع ده عشان يكون فيه شوية حلقات كده نساعد بيها ادام ولي عنده اي مشكله ياجماعة يريت يقلها وانشاء الله نحلها سوي
طيب ايه اول حلقةاول حلقه هيه "هل تستطيع ان تعيش بدون حب فى حياتك"
جوابي هوه
اه الانسان يقدر يعيش من غير حب
بس مش هتبقي عيشة لان الحب بيبدء مع الانسان من اول حب ربنا وبينتهي بحب المجتمع والناس اما بقي لو بنتكلم علي حب الجنس الاخر فجوابي
اه يقدر الانسان يعيش من غير حب

بس مش هتبقي عيشه باردو (رخم اوي مش كده ) ليه بقي الجنس البشري ربنا خالقه جواه كذا نوع من الطاقة ( كلام غريب شوية ) ازاي زي في طاقة بدنيه في طاقة ذهنيه وفي طاقة شعوريه (حلوه شعرية دي ) ودي بقي بتاعت الحب ودي برده بتبتدي من حب ربنا طيب دليلك ايه علي وجوده (هههه مزنق جامد )
الدليل هوه لما الواحد بيجي يصلي او يتعبد كويس ويخلص لربنا تحس انه ارتاح كده من جوه

(ياعم ايوه مهيه روحانية بردو انته غبي ولا ايه )

طيب لما ابوك يقلك انه بيحبك عشان عملت حاجة حلوة بتبقي فرحان كده زي الاهبل وبترجع عيل صغير ادم و الحب " من الاخر " كلام في كل مشاكل ادام 2

(يووه طيب ايه علقته بالحب اللي بالي بالك هه خش في المهم قرفتني فعشتي انجز ادم و الحب " من الاخر " كلام في كل مشاكل ادام 31 )

انته لما تكون وحيد كده ولوحدك اه عندك صحاب كتير بس مفيش حد تقدر تفتح في الكلام معاه للاخر اكيد في خط احمر بتقف عنده (ياخطوووطك)

يعني في موضوع مش بتقدر تكلم فيه وخصوصا لو حاجه في البيت كده خصووصي يعني بيبقي سعتها نفسك تلاقي الصدر الحنين اللي يطبطب عليك و يفكر معاك

(انا معنديش مشاكل ياعم انا دنيتي فل ادم و الحب " من الاخر " كلام في كل مشاكل ادام Thumbdown )

طيب بلاش دي انته حاسس انك تمام هتقلي اه فل انا قصدي مبسووط هتقلي شغال يعني انا هقلك لا انته طوول الوقت زهقان حاسس ان في حاجه نقصة

(شكله هيكشفني )

طبعا زي اي شاب محدش بيقلك كلمه حلوه محدش لما يشوفك يفهمك اه فيه ناس لماحه في صحابك بس محدش بيهتم عشان ميكئبش نفسه بينفضلك ويفك تخيل بقي في حد يفهمك من نظرة عين لدرجة انه من غير متتكلم ممكن تحل موضوع حد بتبقي مبسووط معاه حتي لو مابتعملش حاجه

(الراجل بيلف ويدور طيب استني طيب "طيب منا ممكن اهيش حياتي وغير كل يووم خرووجه " ههه بس هيسكت اهه)

مبسووط طيب انته مبسووط الناهرده طيب تخيل نفسك كده ونته عندك 30 سنه يتري هتعمل ايه انا ااقلك
صحابك كل واحد في بيته هيسيبك بعد الساعة 9 قاعد لوحدك طول النهار في البيت بين اربع حطان والدنيا ملخبطة ومش عارف تعمل فطار حته

وبعدين خلينا نتكلم فسيولجيا الحب او الوقوع في قصة حب بيخلي مراكز في المخ بتفرز مهدئات ومخدرات تخليك مبسووط اكتر من المخدرات (هيه هنحشش ببلاش) ايوه هوه ده همك حرام عليك صحتك
ماعلينا يعني نظريا الحب بيخلي الانسان مبسوط طيب هونا عشان هبقي مببسوط مش هقدر اعيش من غيره

ايوه في نظريات علميه بتقلك ان الانسان الذي لايحب حياته بتنهار

(ياعم ايه الكلام ده وضح ياحج )

يعني انته لو مش بتحب هيبقي في دماغك تكوين اسره
(لاطبعا)
طيب يعني مش محتاج يكون معاك فلوس كتير عشان تشتري بيت وعفش وخلافه
(طبيعي)يبقي مش هتحتاج ان تلقي شغلانه كويسه تجيب فلوس
(ايوه)
يبقي مش محتاج تتعلم كويس وتتفوق وتلاقي شغل كويس
(يابن الايه )
يبقي هتلاقي الدنيا مش فارقه معاك زكرت مازكرتش ايه المشكله
(بس انا مش بحب )
مش المشكله انك مش بتحب حاليا لانك طبيعي بدور عليه لغايت متلقيه انشاله في جواز صالونات الواحد بيروح يدور علي بنت الحلال اللي يحبها ويكون في قبول
(فل عليك)
اه بس مش معني كده ان كل الناس اللي رافضه الحب بتفشل
(رجعت فكلامك ليه انته عايزز تجننيي ادم و الحب " من الاخر " كلام في كل مشاكل ادام 31 )
اه في ناس بتنجح بس دي بقي لاسباب هقلك عليها في الحلقة الجيه وهقلك كمان دول مين عشان تعرفهم

ويريت ياجماعة تقولوا ايه رايكو في الموضوووع ونا برحب بكل الاراء ولي عندو مشاكل بردو ممكن نحلها سوا والسلام ختام واشفكو علي خير استنوني في الحلقة الجيه
https://owneo.own0.com/

ادم و الحب " من الاخر " كلام في كل مشاكل ادام
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» أسهل "95" جملة "إنجليزية" تعلمها تمشيك بأي مكان ، لاتفوتك "e" @
» اخيرا .. أحمد الفيشاوي يطلب العفو من ابنته لينا في برنامج " البيت بيتك "
» آسيا".." الملكة المبشرة بالجنة!
» منزل على هيئة "قوقعة"
» " شرح " طريقة تثبيت المواضيع